Not that I don´t like you..





Har en till liten spökhistoria att berätta. Heh. Inte om Molgan denna gången. För honom hade jag inte träffat då. Och bäst är väl att berätta denna historia när det är ljust ute. Att avgöra om det är spöken eller nåt annat får ni själva avgöra.

Hit me.

Jag skulle sova i min syster och hennes mans lägenhet en helg när de var bortresta. Lägenheten var rätt gammal med dubbeldörrar som inte riktigt går att stänga mellan sovrummet och vardagsrummet. Så jag stängde till dom så där lagom och la mig i sängen för att läsa lite innan jag somnade. Efter ett tag så small det till precis utanför fönstret. Tänkte nä nu är det dags att sova. Så jag la ifrån mig boken och la mobilen en liten bit ifrån mig. Låg med ansiktet mot dörren och helt plötsligt började det låta som om det var någon eller några som började springa runt i en cirkel ute i vardagsrummet. Kunde se som skuggor under dörren. Vände mig om och skulle ta mobilen och ringa någon. Men precis då så började det blåsa runt mig och jag blev alldeles stel och frusen. Kunde inte sträcka mig efter mobilen. Inte röra mig överhuvud taget. Fick gåshud över armarna och PANG. Allt bara försvann! Ljudet och jag kände mig inte längre frusen och kunde röra mig.

Det va nog det läskigaste jag har varit med om! Och de säger ju att när ett spöke går igenom en så fryser man. Kan det vara det som hände? Stackars dom som bor där nu, för inte skulle jag vilja vara med om det en gång till.

Detta hände för ungefär tre år sen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0